Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

So I'm gonna drink my money (Sätkyn Drinkit, Diomede)

Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 2]

Vieraili


Vierailija

/vapaa liittyminen\
DJ oli tapansa mukaan Sätkyn Drinkissä hengaamassa. Tällä hetkellä DJ kuunteli Pinkin uutta kappaletta So what. Baarimikko oli jo tottunut DJ:n omituiseen kykyyn kuunnella musiikkia kovalla ja niin. DJ hörppi juomaansa ja katseli muita baarissa olijoita. Joku hoilotti vähän kauempana jotain ja joku oli sammumis pisteessä. Välillä DJ katsoi heilurioviin olettaen jonkun tulevan sisään.

Vieraili


Vierailija

/Tänne saa vielä tulla!/

Vieraili


Vierailija

//Täältä tulee yksi (://

Vaalea, kellertävä poni laahusti pimeällä kadulla. Pikkutamma oli pelokas, se oli kokoajan näkevinään sivukujilla hohkaavia silmiä, tai muuta hirveää. Miten minä aina eksyn väärään paikkaan, vaarallisiin soliin, vuoristoihin ja soille... Pitäisi vain pysyä tuntureilla.
Paikka ei tosiaan ollut Freyan tyyliä ja edessä näkyvä kapakka sai sen olon epämiellyttäväksi. Se oli kerran käynyt siellä, mitään pahaa ei ollut tapahtunut, mutta paikka oli meluisa ja hevoset jotenkin kummallisia. Kuitenkin, connemararisteytys ei tahtonut yksin johonkin muuhun, pimeään taloon, jotten se asteli Sätkyn Drinkkeihin arkaillen, toivoen tapaavansa jonkun ystävällisen hevosen.

Vieraili


Vierailija

DJ:n kulma kohosi hiukan, kun huomasi aika aran näköisen kellertävän tamman astelevan sisälle baariin. Kappale oli vaihtunut Sweetest Girl biisiin ja rautiaan kasvoille muodostui automaattisesti hymy. Tämä joi juomansa ja tilasi Sätkyltä taas lisää. DJ asteli juomansa kanssa lähelle tammaa ja tervehti ystävällisesti ja pirteästi: "Hei. Sä näytät olevan uus täällä baarissa. Mä oon DJ ja kukas sinä olet?"

Vieraili


Vierailija

Freya yllättyi rautiaan poniorin tullessa häntä vastaan, mutta koska toinen tervehti ystävällisesti, hymyili palominokin. Vielä lisää ihmetystä aiheutti kuitenkin se, että DJ:ksi esittäytyneen hevosen mukana olevasta aparaatista kantautui musiikkia! Ja että tällä oli päällään ihmisten hupparia muistuttava vaatekappale.

-Ööhm, minä olen Freya, hauska tutustua, tamma mokelsi hieman hämmennyttyään DJ:n reippaasta ja ripeästä esittäytymisestä.
-Ja kyllä, olen minä täällä kerran käynyt, silloinkin sattumalta, ja nyt lähinnä etsin suojaa, tuolla ulkona on niin pimeää ja kylmää.

Vieraili


Vierailija

"Freya, hauska nimi. Mukava tutustua myös", DJ sanoi hymyillen. Tämä aavisti toisen olevan hieman hämillään, muttei antanut sen asian vaivata pidempää. "Niin, täällä on lämmintä. Varsinkin, jos vertaa kuinka kylmää tuolla ulkona on", rautias jatkoi. Muut hevoset eivät olleet huomaavinankaan toisten jutustelua ja keskittyivät juomaan juomiansa ja suremaan omaa tylsää elämäänsä. Muutama sammui nurkkaan ja jotkut yrittivät hoilata musiikin tahdissa, joka kantautui DJ:n mp3:ta.

"No, ota ny joku juoma tai jotain, ku täällä baarissa oot. Ei sun pakko oo, mutta suosittelen", DJ sanoi ja hörppäsi omaa juomaansa, samalla hymyillen ystävällisesti. "Niin juu, kuinkas kauan oot täällä oikein ollut?" rautias jatkoi.

Vieraili


Vierailija

Hymyillen ystävällisesti tamma kulkeutui orin kanssa baaritiskille. Palomino nyökkäili rautiaan jutellessa vilkkaasti. Tamma päätti pysyä DJ:n seurassa, suurin osa muista baarissa olijoista vaikutti olevan hieman sekavassa tilassa.

-Tuota, olisiko täällä ihan vain vettä?
Poni tiskin takana nyökkäsi tylsistyneesti ja ojensi Freyalle lasin. Tähtipää nuuhkaisi sitä, kyllä se vettä oli.
-Jonkin aikaa, melko pitkään... En osaa oikein sanoa. Alunperin tulen yhdeltä ratsutallilta, mutta joitakin aikoja sitten ajauduin tänne. On sitä hieman ehditty paikkoja katselemaan.

Vieraili


Vierailija

Vettä? No kaikki tyylillään. DJ oli juonut juomansa ja tilasi uuden:"Sätky, ottaisin tota punasta juomaa." Baarimikko nyökkäsi ja alkoi tekemään hupparin omistavalle hevoselle juomaansa. Pian rautias sai juomansa ja tämä hörppäsi sitä kuunnellen samalla Freyaa. Alkoholi ei ollut vielä alkanut vaikuttaa oriissa, olihan juoma vasta toinen. "Mä itse olen tullut USA:sta jonnekki Ruotsiin ja sieltä sitten jouduin tai oikeastaan pääsin tänne Kaamokseen", ori kertoi, vaikka toinen ei kysynyt tämän menneisyydestä.

DJ katsoi toisen vesi juomaa ja ei voinut olla kysymättä: "Etkö oikeesti ota mitään muuta kuin vettä? En tarkoita kysymystäni millään pahalla."

Vieraili


Vierailija

Palomino katseli DJ:n tilatessa uutta juomaa, kuplivaa punaista. Miltäköhän tuo maistuisi..?
Sitten ori alkoi kertoa menneisyydestään.
-Ohoh, sinähän tulet kaukaa. Millaista siellä... USAssa oli?

Pian toinen ihmetteli Freyan virvokevalintaa, ja tamma sanoi hieman epäröiden;
-No... Suosittelisitko jotain? En ole oikein tottunut... Palomino vilkaisi toiseen hivenen nolostuneena.

Vieraili


Vierailija

"Siellä oli aivan mahtavaa, vaikkakin täällä on myös ihan mukavaa. Kaikki oli niin erilaista, kuin Kaamoksessa. USA:ssa oli aurinkoista ja lämmintä, ainakin usein", DJ kertoi. Rautias vilkaisi kerran vielä ympärilleen baarissa ja huomasi muiden olevan ihan samanlaisia, kuin hetki sitten.

"Hömm... monet juomat ovat yhtä hyviä. No, jos ekaa kertaa juo niin joku vähän alkoholinen vois olla ihan jees. Tota toi vihreä juoma tai oikeestaan toi vielotti juoma vois olla hyvä. Molemmat on yhtä hyviä myöski", rautias kertoi kuin asiantuntija juomista ja virnisti hiukan. Pian kasvoille ilmestyi taas hymy.

Vieraili


Vierailija

-Niin, monissa paikoissa on aurinkoisempaa kuin täällä. Minä ainakin kaipaan aurinkoa usein.

Nyt rautias alkoi luennoida juomista, Freya tunsi hienoista jännitystä.
Alkoholi? Vihreä, violetti... Juomat... Baari...
Palomino pudisti päätään hätistäen sekavat ajatukset mielestään. Eivät muutkaan tuota joisi jos se ei olisi hyvää.
-Otan violetin, se henkäisi ja tuijotti jännityksellä baarimikon sekoittaessa tammalle juoman. Ori ojensi sen palominolle, joka jäi katselemaan hiljaa poreilevaa drinkkiään.

Vieraili


Vierailija

DJ virnisti ja katsoi Freyaa, kuinka tämä oli innoissaan. "Ota nyt ainakin hörppy siitä. Se on hyvää, voin luvata sen", rautias sanoi ja joi omaa juomaansa taas. Alkoholi alkoi jo hiukan kutkuttaa orin päässä ja kurkun päässä.

Vieraili


Vierailija

Tamma teki työtä käskettyä. Varovasti se antoi pienen kulauksen valua huuliensa lomasta kurkkuunsa. Maku oli erilainen, eihän poni ollut juonut muuta kuin emänsä maitoa ja vettä. Liemi oli jotenkin kirpeää ja... Palomino ei osannut kuvailla sitä. Muttei se ollut pahaa.
-Mmm, ei hullumpaa.
Freya vilkaisi oria.
-Saanko muuten kysyä, mistä olet tuon vaatekappaleen ja tuon... musiikkilaitteen saanut?
Tähtipää kuunteli nyt soivan kappaleen sävelmää, ei ollut lainkaan tuttu.
-Mikä laulu tämä on?

Vieraili


Vierailija

DJ virnisti ja sanoi: "No hyvä." Pian ori sai yllättäen kysymyksen ja tämä hymyili. "No tämän hupparin sain jotenkin ihmeellisesti. Mä vaan saavuin tänne ja sit se tupsahti vain päälleni. Tämän lippiksen sain yhdeltä omistajaltani, muistaakseni myös tämän mp3:n", rautias kertoi. Ori joutui hetken kuuntelemaan kappaletta ennenkuin tunnisti sen. "Ööm... tää on toi.. tota noin... Rihannan Live your live. Siinä on kyllä jotain miehiäkin laulamassa", DJ kertoi.

Vieraili


Vierailija

"...just live your life, e-ee, e-ee, e-ee..."

Joku känniläinen nurkkapöydässä alkoi jälleen mölöttää biisin "tahtiin". Freya vilkaisi tyyppiin päin, ja otti taas pienen hörpyn lasistaan.
-Okei, ne ovatkin hauskat näköiset, sopivat sinulle.

Dj:n kertoma biisin nimi ei tuonut tammalle mitään mieleen, muttei antanut sen häiritä.
-Tuollainen... mp3 on aika hauskantuntuinen vekotin.
Freya hymyili rautiaalle iloisesti.

Vieraili


Vierailija

"On tämä aika näpsäkkä ja mukava laite. Ainakin tulee musiikkia, joka on mulle hyyyyvin tärkeetä, melkeinpä mun elämäntapani tai oikeestaan elämän tarkoitus", DJ puhui. Sätky katsoi kulma hiukan koholla DJ:tä, mutta tyytyi tuhahtamaan ja jatkamaan juomien jakelua. "Tää mp3:n on tavallaan mun kyky myös", rautias totesi ja sääti volyymia hetkeksi erittäin kovalle ja sitten takaisin hiljaisalle. Jotkut känniläiset katto hetken ihmetellen, mutta jatkoivat pian juomiensa juontia. DJ kulautti loput juomastansa ja tilasi taas uuden, muttei koskenut siihen vielä.

Vieraili


Vierailija

Palomino kuunteli, DJ oli tosiaankin erikoinen hevonen. Oikein mukava kylläkin. Pikku hiljaa Freya alkoi rentoutua enemmän, baari ei tuntunut enää niin epämiellyttävältä. Tamma otti huikan violettia juomaansa.
-Oho, tuollahan voi vaikka pelottaa sudet pois!
Volyymi palasi normaalitasolle.
-Hyödyllinen kyky, palomino nyökytteli.
-Ei monella ole tuollaista, josta on hupia ja hyötyä. Itse pystyn saamaan jonkun unohtamaan pikku hetkeksi, mitä oli tekemässä. Hyödyllinen, jos täytyy paeta.

Vieraili


Vierailija

"Kiitos kiitos", DJ kiitti ja oli kumartavinaan. Lippis meinasi tippua orin päästä, mutta tämä sai juuri ja juuri lippiksen takaisin omalle paikalleen. "Aika makee kyky sulla.. Tällä voi vaan... ööm... niinkuin sanoit, säikyttää sudet ja pitää kavereiden kanssa hauskaa", rautias sanoi virnistäen. Freya oli maistanut taas juomaansa ja ori otti omaa juomaansa kurkkuun. "No, haluutko maistaa jotain muutaki juomaa, sit ku oot juonu ton?" DJ kysyi toinen kulma kehottavasti koholla ja virnisti sitten taas.

Vieraili


Vierailija

Palomino tirskahti DJ:n taiteillessa lippalakkinsa kanssa.
-Niinpä niin.
Tähtipää kulautti taas violettia juomaa.
Orin kysyessä toista drinkkitilausta, tamma ei oikein tiennyt, mitä sen pitäisi sanoa. Kehtaisiko kieltäytyä, koska ei ollut ihan varma juoman vaikutuksista?
-Mm, ehkä, katsotaan nyt.
Ensimmäisen lasin pohja alkoi jo häämöttää.

Vieraili


Vierailija

DJ antoi huulilleen ilmestyä valkoisen hymyn.
"Juo nyt toi juoma eka niin hyvä tulee", rautias totesi ja kaatoi juomansa kurkusta alas. Sätky hiippaili vaivihkaa orin luokse ja odotti kulma tietäväisesti koholla, toisen tulevaa juoma tilausta. DJ naurahti ja katsoi Sätkyä hetken samalla miettien mitä tilaisi.
"Tällä kertaa voisin ottaa totaa.... öö... tota sinistä juomaa... ei sitä vaan tota toista", ori höpisi.
Joku toinen ori alkoi hiippailla myös kohti kaksikkoa omahyväinen ilme kasvoillaan. Toinen oli musta, paljon isompi kuin DJ poni. Musta näytti olevan jotain kylmäveristä rotua. Tämä lähestyi kohti tammaa ja DJ vain vilkaisi oria ja sitten Freyaa.

Vieraili


Vierailija

Freya tunsi jonkun omituisen läikähdyksen. Oliko se silmissä, kurkussa, päässä..? Se räpytteli hieman silmiään, ja tunne meni ohi. Tamma otti vielä loput juomastaan.
-Kai mä nyt voin sitten toisenkin ottaa, kun noin kauniisti pyydät.
Freyaa nauratti. Sätky katsoi palominoa tietäväisenä, ekakertalaiset. Antoi tällä kertaa vihreän juoman, jonka tähtipää jätti hetkeksi rauhaan.

Vaalea tamma ei huomannut mustaa oria joka lähestyi kaksikkoa.

Vieraili


Vierailija

DJ virnisti ja katsoi toista. Ori katsoi toisen selän yli ja näki mustan orin lähestyvän lähestymistään tammaa. DJ:n kulma kohosi ylemmäs ja tämä pudisti huomaamattomasti hieman päätään.
"Toi on ihan hyvää, toi juoma jonka sait nyt", rautias sanoi tietäväisesti. DJ hörppäsi juomaansa taas. Musiikki soi taustalla ja kappale oli vaihtunut sulavasti johonkin toiseen Rihannan kappaleeseen, mitä ori ei ollut koskaan kuullut. Kylmäverinen ori asettui seisomaan lähelle Freyaa, niin lähelle, että meinasi kokoajan hipaista palominoa.

Vieraili


Vierailija

-Okei, sinähän olet asiantuntija, tamma sanoi, otti pienen kulauksen ja irvisti.
-Vähän kirpeää, mutta hyvää, sanoi hymyillen.
-Kauniin värist- hui!
Vasta nyt Freya huomasi tumman orin.
-He-hei? En huomannutkaan teitä... se sanoi hieman epävarmasti, siirtyen hieman kauemmas, miellyttävämmälle etäisyydelle orista. Nopeasti palomino vilkaisi DJ:hin.

Vieraili


Vierailija

DJ virnisti ja katsoi toista ja toisen juomista. Palominokin oli huomannut nyt mustan orin. "Ai, hei vain teillekkin", musta sanoi matalalla äänellä ja virnisti hieman. DJ:n kulma oli vieläkin koholla ja tämä tervehti myös toista. Freya oli siirynyt kauemmaksi mustaa oria. Musta jatkoi puhumistaan Freyalle:"Kukas sinä olet, kaunis neito?"

DJ olisi halunnut purskahtaa nauruun, sen verran alkoholin vaikutuksessa se oli jo. Rautias pyöräytti silmiänsä ja veti naamalleen virnistyksen. DJ otti hörpyn juomastansa ja katsoi Freyaa.

Vieraili


Vierailija

Tamma oli hieman hämmentynyt, mutta toisaalta imarreltu huomiosta.
-Vai kaunis neito, se naurahti, Freyahan minä. Ja tässä on Dj, palomino jatkoi nyökäten rautiaaseen.
-Entäs sinä?

Poni oli huomannut Dj:n pyörittelevän silmiään virnistellen. Mitäköhän tuo nyt sitten tarkoitti? Freya, osin juomien, osin sinisilmäisyytensä takia, ei ottanut tilanteesta stressiä, olihan musta tervehtinyt kohteliaasti.

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 2]

Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa